Leveringspolitik

Leveringspolitik for Luxio

Senest opdateret: 28/04/25

Hos Luxio gør vi vores bedste for at sikre hurtig, sikker og gennemsigtig levering af dine varer. Denne leveringspolitik forklarer vores betingelser og procedurer i forbindelse med levering.

Leveringsområde Vi leverer til hele Danmark. For levering til udlandet, kontakt os venligst for at aftale nærmere.

Leveringstid Vi bestræber os på at afsende alle ordrer inden for 1-3 hverdage efter bekræftet betaling. Leveringstiden afhænger af det valgte fragtfirma, men forvent typisk 1-5 hverdage fra afsendelse.

Bemærk: Ved kampagner, udsalg eller højtider kan der forekomme forlænget leveringstid.

Fragtpriser Fragtprisen fremgår altid tydeligt i din kurv, inden du gennemfører dit køb. Vi tilbyder fri fragt på ordrer over 500 DKK, medmindre andet er angivet.

Leveringsmetoder Vi tilbyder levering via anerkendte transportører som GLS, DAO og PostNord til pakkeshop, erhvervsadresse eller privatadresse.

Afhentning Det er p.t. ikke muligt at afhente varer direkte fra vores lager.

Manglende eller beskadigede varer Hvis din pakke er beskadiget ved modtagelsen, skal du straks anmelde det til fragtfirmaet og kontakte os på kontakt@luxio.dk senest 2 dage efter modtagelse. Manglende varer bedes ligeledes anmeldes hurtigst muligt.

Ikke afhentede pakker Hvis en pakke ikke afhentes og returneres til os, forbeholder vi os retten til at opkræve et gebyr svarende til fragtomkostningerne for returhåndtering.

Fortrydelsesret Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret ved fjernsalg. Fristen regnes fra den dag, du modtager varen.

Ved fortrydelse skal du kontakte os skriftligt på kontakt@luxio.dk og returnere varen til:

GSA ApS
Stouby Kirkevej 25, 7140 Stouby

Du skal selv betale for returneringen, og du bærer risikoen for varen under transporten. Varen skal returneres i væsentligt samme stand og mængde.

Returnering Du skal sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har gjort brug af din fortrydelsesret. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind. Husk at vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen.

Vi anbefaler, at du kontakter os, inden du returnerer varen, så vi kan hjælpe dig bedst muligt.

Varens stand ved returnering Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktion. Hvis varen er prøvet udover dette, betragtes den som brugt, hvilket kan påvirke beløbet, du får refunderet.

Refundering Ved anvendelse af fortrydelsesretten refunderes alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (undtaget ekstra omkostninger ved valg af anden leveringsform end den billigste standardlevering), uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten. Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre andet er aftalt. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, eller du har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Reklamationsret Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb. Du har 24 måneders reklamationsret på varer. Det betyder, at du kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen afhængigt af den konkrete situation.

Reklamationen skal være berettiget, og manglen må ikke være opstået som følge af fejlagtig brug eller anden skadevoldende adfærd.

Ved reklamation kontakt os venligst på kontakt@luxio.dk med en beskrivelse af fejlen samt evt. billeder.